Schița de curs

Modulul -1: Introducere în OSS moștenit, Călătorie către noul OSS virtualizat

  • Elements de OSS, Voce/Video/Date/Enterprise
  • Planificați și construiți, furnizați și amp; Menţine
  • Cablu, DSL, Broadband, Wireless, Backbone
  • FCAPS
  • Diferite tipuri de management: Proces, Defecțiune, Performanță, Capacitate, Trafic, Forță de muncă, Activare/Dezactivare, Îndeplinire serviciu, Configurare
  • Big Data în OSS/BOSS: analiză în timp real și luare a deciziilor/ MARKETING precis: direcționare pentru creșterea valorii, reducerea pierderii / eficiența operațională - Asistență preventivă pentru clienți/ descărcarea traficului centrat pe abonat

Modulul-2: Introducere în diferite tipuri de servicii de rețea vechi

  • Ce este o rețea?
  • Orientat spre conexiune (comutare de circuit)
  • Fără conexiune (comutare pachet/celulă)
  • Calitatea serviciului (QoS): debit, întârziere, fluctuație, apeluri și redirecționare
  • Tehnologii pentru a susține fiabilitate ridicată: inele, hardware suplimentar, redirecționare, inteligență suplimentară
  • Rețea Element (comutator/router, medii de transmisie): pereche torsadată, coaxială, fibră optică, aer
  • Tehnologii: ierarhie digitală sincronă (SDH), SONET, (PDH), arhitectură: inele și linii
  • Multiplexarea cu diviziune a undelor dense (DWDM)
  • Mod de transfer asincron (ATM), Frame Relay (F/R)
  • Suport integrat pentru QoS: aplicabil pentru voce, date, video
  • Orientat spre conexiune (PVC, SVC), Arhitectură: Ierarhică, Protocol Internet (IP) Viteză foarte mare – până la 10 GB
  • Fără conexiune: Arhitectură: Grafic aciclic direcționat
  • Serviciu pe mai multe straturi

Modulul-3: Rețea Management Sistem (NMS)-1: Protocoale, Defecțiuni, Configurare

  • Utilizarea managerului și a agenților: protocoale precum SNMP (Simple Network Management Protocol), TL1 (Translation Language 1), MMI, Q3, CORBA: SNMP - Simple Network Management Protocol
  • Utilizarea stivei TCP/IP (SNMP peste UDP peste IP):
  • Utilizarea Management bazei de informații (MIB): Standard (peste 2000) Experimental, specific întreprinderii, Producătorii definesc și publică MIB-uri proprietare, Standard pentru rețele IP și devenind protocolul de management de facto ,Poate fi utilizat pentru erori, performanță,
  • Configurație: SNMPv3 urma să includă capacități mai mari, Dezavantaje în ceea ce privește scalabilitatea și securitatea, Medierea facturării prin transfer în bloc de AMA sau CDR, Securitatea care trebuia abordată în SNMPv3
  • Defecțiune: Detectarea, izolarea și corectarea funcționării anormale
  • Configurare: Modificați configurația, Colectați informații despre starea curentă, Anunțuri privind schimbările semnificative ale stării
  • Contabilitate: Urmărirea utilizării serviciilor de către clienți
  • Performanță: Adunați informații statistice
  • Limitare: mențineți și examinați jurnalele istoricelor stării sistemului
  • Securitate: Crearea, notificarea, ștergerea și controlul serviciilor și evenimentelor de securitate
  • Gestionarea defecțiunilor – (în profunzime): Supravegherea alarmelor, Raportarea alarmelor și rezumatul, Filtrarea și localizarea defecțiunilor, Utilizarea pragurilor, Anticiparea defecțiunilor, Corelarea alarmelor, Gestionarea furtunilor de evenimente, Determinarea defecțiunii subiacente, Automatizarea acțiunilor corective, Corectarea erorilor, Avertizare alarme (X .733), Bilete de probleme (X.790), Test de service, circuit, test, bucla înapoi
  • Configuration Management: Inventar Management, Starea curentă a fiecărei entități – Ce este disponibil, ce este în uz, ce este planificat, Urmărirea setărilor dispozitivului și a modului în care acestea funcționează, Aprovizionare, Definirea informațiilor de configurare, Setarea și modificarea valorilor atributelor, Furnizarea de resurse la cerere – Proiectare și atribuire – Găsire automată a căilor, Definirea și modificarea relațiilor Inițierea și încheierea operațiunilor de rețea
  • Distribuiți software, setați ceasul
  • Manager de traseu

Modulul-4:: Rețea Management Sistem (NMS)-2: Contabilitate, Performanță, Securitate (Mai multe detalii)

  • Contabilitate: Urmărirea utilizării serviciului de către clienți, Producerea înregistrărilor de utilizare - resursele includ Cerințe / Expeditor / Destinator – Număr de pachete/timp (bază de rate versus utilizarea bazată pe timp) – Urmărire QoS, Serviciu, Communication facilități Computer hardware
  • Managementul performanței: Monitorizarea performanței – eșantionează diferite metrici, Distribuția traficului, Procentul tipurilor de pachete, Distribuția dimensiunilor pachetelor, Distribuția întârzierii, Coliziuni, erori CRC, Pachete abandonate, Utilizare canal, Performanță Management Control, Praguri de alarmă, Controlul traficului, Performanță Analiză, Înregistrați statistici pentru analize ulterioare - tendințele rețelei. Efectul încărcării traficului, definiți o rețea stabilă
  • Securitate: Gestionarea utilizatorilor - Access Securitate, Identificare, Autentificare și Autorizare, Scoping, Funcționalitate, Audit Trail, Urmărirea evenimentelor de securitate și producerea de alarme, Criptarea datelor: cheie publică, cheie privată, cheie de sesiune, Identificarea încercărilor de atac și blocarea acestora, Blocarea conținutului rău intenționat (viruși, viermi etc.), Recuperare intruziune

Modulul-5: Suport MIB și OSS, Inventar Management Sistem

  • RFC1155 Structura Management Informații RFC1157/ Rețea simplă Management Protocol /RFC1212 Definiții concise MIB /RFC1213 Management Baza de informații II (MIB II) /RFC1354 SNMP IP Forwarding Table /MIB RFC1447 MIB pentru versiunea 2 a RFC14502 RFC1447 MIB pentru SNMPv2 RFC1471/ MIB pentru Protocolul de control al legăturii PPP RFC1472 /MIB pentru protocoalele de securitate ale PPP RFC1473/ MIB pentru Protocolul de control al rețelei IP al PPP RFC1474/ MIB pentru Protocolul de control al rețelei Bridge PPP RFC1493 Definiții ale obiectelor gestionate pentru poduri /RFC1512 FDDI Management Baza de informații/RFC1643 Interfață de tip Ethernet tip MIB
  • Model de servicii și inventar de rețea utilizat de toate procesele OSS: Planificare - Informații despre utilizarea curentă și planificată a capacității
  • Îndeplinire - furnizare de servicii și resurse, asigurare - corelație bazată pe topologie
  • Suport: Toate tehnologiile > Toate serviciile > Toți furnizorii > Descoperire automată > Furnizorii de servicii au întotdeauna mai multe sisteme de inventar
  • Inventar fizic și logic
  • Inventarul de servicii

Modulul-6: ETOM & OSS

Sisteme și software de operațiuni de nouă generație (NGOSS) vs Legacy - O plimbare prin

ETOM14 către NGOSS

  • Sisteme distribuite slab cuplate
  • Componentele aplicației/reutilizarea
  • Un cadru de sistem neutru din punct de vedere tehnologic cu implementări specifice tehnologiei
  • Interoperabilitate cu datele/procesele furnizorului de servicii
  • Permite mai multă reutilizare a componentelor de afaceri în mai multe scenarii de afaceri
  • Automatizarea fluxului de lucru

Moştenire

  • Arhitectura tradițională a sistemelor operatorului constă din patru straturi,
  • Business Stratul Sistem de asistență (BSS), cu accent către clienți și afaceri
  • parteneri. Gestionează informațiile despre comenzi, abonați, prețuri, evaluare și facturare.
  • Stratul Operations Support System (OSS), construit în jurul inventarelor de produse, servicii și resurse.
  • Stratul de rețele – constă din elemente de rețea și sisteme terțe.
  • Strat de integrare – pentru a maximiza comunicarea aplicației și flexibilitatea globală a soluției.
  • Strategie, infrastructură și produs (SIP) care acoperă planificarea și managementul ciclului de viață
  • Operațiuni care acoperă nucleul managementului operațional de zi cu zi
  • Întreprindere Management care acoperă managementul asistenței corporative sau de afaceri
  • Piață, produs și client: vedere la nivel înalt a pieței și a ofertelor întreprinderii
  • Serviciu: Componente de produs dezvoltate de întreprindere
  • Resurse (aplicație, calcul și rețea): consumate în producerea Serviciului
  • Furnizor/Partener: Furnizarea de produse și servicii întreprinderii pentru producerea Serviciului
  • Nivelul 0: Business Activitie care disting procesele operaționale orientate către client de procesele de management și strategice
  • Nivelul 1: Grupări de procese, inclusiv funcții de afaceri și procese standard end-to-end
  • Nivelul 2: Procese de bază care se combină pentru a furniza fluxuri de servicii și alte procese end-to-end
  • Nivelul 3: Sarcini și fluxuri de procese de afaceri detaliate asociate „modelului de succes”.
  • Nivelul 4: Etape și fluxuri de proces operaționale detaliate asociate cu condiții de eroare și variante de produs și geografice (unde este necesar)
  • Nivelul 5: Descompunere ulterioară în operațiuni și fluxuri de proces operaționale asociate, acolo unde este necesar

Modulul-7: Proces Management

  • Exemplu de proces: REALIZARE COMANDĂ > Comanda include, Data livrării, Combinația de tipuri de servicii, Locația
  • Designer de procese
  • Experiența clienților – QoSMoS
  • Data Management
  • Cerere Management Servicii
  • Servicii de testare
  • Social CRM (zone noi)

Modulul-8: Capacitate Management

  • Planificarea capacității anticipative: Orientată pe termen lung/mediu, Abordare orientată de sus în jos, Caz de utilizare tipic: - Plan de capacitate anticipat - Analiză ce se întâmplă dacă - Modificări ale structurii rețelei
  • Capacitate proactivă Management: orientat pe termen mediu/scurt, monitorizare continuă a utilizării, creștere adaptivă a capacității, cazuri tipice de utilizare: - analiza tendințelor capacității - ajustarea capacității „just-in-time” - prag dinamic
  • Nivelurile de severitate ale pragurilor facilitează raportarea problemelor: nivelurile de severitate configurabile de utilizator ajută la prioritizarea, identificarea rapidă a problemelor de capacitate, port, VLAN, purtător, putere etc. Poate fi utilizat împotriva datelor curente sau în tendințe

Modulul-9: Trend, Site & Frecvență Management

  • Asigurarea că rețeaua este dimensionată corect: înțelegeți ce există și cum este utilizată, identificați rețeaua subutilizată, vedeți ce cerere nouă vine, determinați ce și când să construiți
  • Permiterea operatorului să creeze „Rețeaua gata pentru servicii” > Reduceți deficitele de capacitate și reduceți/întârzierea comenzilor
  • Site Management: Modelați spațiul utilizabil într-un șantier, adică perimetrul și dispunerea unei încăperi de echipamente
  • Putere și HVAC: modele de surse de alimentare, generatoare, unități de aer condiționat și capacitățile acestora
  • Zona Management: Reprezintă relațiile dintre o sursă (de exemplu, energie) și părțile amplasamentului pe care acesta le deservește
  • Amplasarea dispozitivului: Asigurați-vă că echipamentul este instalat într-un loc adecvat, cu energie și răcire suficientă
  • GoOgle Map Integration

Modulul-10: Îndeplinirea serviciului

  • Alocați și activați resurse pentru a susține noile servicii pentru clienți, de exemplu, oferta de play pentru quad pentru 100 USD pe lună, bandă largă – de ex. 10 MB/sec pe zi lucrătoare și 20 MB/sec în weekend, Voce – 1000 de minute interne plus apeluri internaționale la 10c pe minut > Wireless – 1000 de SMS-uri, 500 de minute vocale interne și 1 GB de date. Dacă sunt depășite, costurile sunt de 1c pe minut SMS sau voce sau MB > TV – 50 de canale de bază și 4 canale de sport
  • Captură comandă: oferiți clientului o combinație diferită de servicii > Voce > Date > TV > Wireless, Cu diverse planuri de preț, Minute de voce, Viteza datelor, Volumul datelor, Canale TV, Număr de SMS-uri, Suportă mai multe acțiuni de comandă, Furnizează, modifica, anulează, suspendă, modifica

Modulul-11: Activare și managementul forței de muncă

  • Atribuire a comenzilor de lucru: Alocarea comenzilor de lucru, tip/categorie, locație și timp de conducere, importanță
  • Abilități: SLA, timpi de angajament, instrucțiuni de lucru
  • Activare: Utilizarea sistemelor de activare pentru a executa sarcinile determinate de sistemele de inventar folosind API-ul sistemului de management al elementelor corespunzător, Utilizarea capacității de configurare a FCAPS, Folosit pentru acțiuni automate

Modulul-12: Tendințe recente în integrarea OSS/BSS, Big Data & IoT în Telecom

  • Virtualizarea OSS/BSS
  • Analiză avansată și date mari
  • Analiză în timp real și luare a deciziilor
  • MARKETING precis: direcționare pentru creșterea valorii, reducerea ratei
  • Eficiență operațională - Asistență preventivă pentru clienți
  • Descărcarea traficului centrat pe abonat
  • Optimizarea site-ului celular
  • Profilare dinamică
  • Faceți clic pe Analiza fluxului

Opțional, a patra zi în Big Data Analytics în OSS

Țintă Marketing/ Achiziții de clienți/abonați

  • Pentru a identifica clienții cu cea mai mare viteză
  • Pentru a identifica clienții pentru un anumit produs
  • Pentru a identifica setul potrivit de produse pentru un client (Recommendation Engine)
  • Tehnica segmentării pieței
  • Tehnici de vânzare încrucișată și upsale
  • Tehnica de segmentare a clienților
  • Tehnica de prognoză a veniturilor din vânzări

Schimbare Management și reducere

  • 3 tipuri de abandon: activ/deliberat, rotațional/incident, pasiv involuntar
  • 3 clasificare a clienților renunțăți: total, ascuns, parțial
  • Înțelegerea variabilelor CRM pentru abandon
  • Colectarea datelor despre comportamentul clienților
  • Colectarea datelor despre percepția clienților
  • Colectarea datelor demografice ale clienților
  • Curățarea datelor CRM
  • Date CRM nestructurate (apelul clienților, bilete, e-mailuri) și conversia acestora în date structurate pentru analiza Churn
  • Social Media CRM-noua modalitate de a extrage indicele de satisfacție a clienților
  • Studiu de caz-1: T-Mobile SUA: Reducere a pierderii cu 50%

Analiza operațiunilor de rețea

Funcționare a rețelei analitică- analiza cauzei principale a defecțiunilor rețelei, întreruperea serviciului de la
metadate, IPDR și CRM:

  • Utilizarea CPU
  • Folosirea memoriei
  • Utilizarea cozii QoS
  • Temperatura dispozitivului
  • Eroare de interfață
  • versiuni IoS
  • Rutarea evenimentelor
  • Variații de latență
  • Analiza Syslog
  • Pierdere de pachete
  • Pragul de performanță
  • Capcane pentru dispozitive
  • Colectarea și procesarea IPDR (înregistrare detaliată IP).
  • Utilizarea datelor IPDR pentru consumul de lățime de bandă a abonaților, utilizarea interfeței de rețea, starea modemului și diagnosticare
  • informații HFC

Big Data Furnizor/Platformă OSS/BSS - Un studiu comparativ

  • IBM & COMVERSE OSS/BSS
  • Soluție open source Flexera OSS
  • Software-ul ETI
  • Ericsson
  • Huawei
  • Nokia
  • Oracle
  • Subex
  • Amdoc
  • Ascom

Cerințe

Nu sunt necesare cerințe specifice pentru a participa la acest curs.

  21 ore
 

Numărul de participanți


Dată început

Dată sfârșit


Dates are subject to availability and take place between 09:30 and 16:30.
Open Training Courses require 5+ participants.

Mărturii (5)

Cursuri înrudite

Cisco CCNA Syllabus in 5 Days

  35 ore

Cisco ASA/Pix Operation

  28 ore

Categorii înrudite