Schița de curs

Arhitectura Sistemului Android. Mediu de operare

  • Discuție despre arhitectura generală a sistemului Android (nucleul Linux, biblioteci de bază, JVM, etc.)
  • Pregătirea mediului de lucru (Eclipse + Android SDK). Metode de depanare a programului. Discuție despre unelte precum adb, draw9patch, DDMS, emulator, etc.
  • Ciclu de viață al activității. Implementarea și analiza metodelor onCreate, onStart, OnResume, OnPause, OnDestroy.
  • Proiectarea structurii de date Android (directoarele src, res, fișierul XML AndroidManifest.xml, permisiuni)
  • Reguli pentru crearea layout-urilor. Exemple de implementare a claselor Linear, Frame, Table, RelativeLayout.
  • Implementarea încărcării layout-urilor din fișiere XML și din interiorul aplicației. Clasa Gravity.
  • Crearea meniurilor și dialogurilor. Implementarea și gestionarea evenimentelor clasei meniu și a claselor care moștenesc dialogul.

Suport grafic și interfață tactilă

  • Revizuire și implementare a metodelor clasei View și drawable.
  • Gesturi - procesarea evenimentelor tactile. Implementarea metodelor clasei TouchEvent
  • Implementarea 'blocurilor de bază' ale software-ului pentru Android. Implementarea claselor TextView, Button, Checkbox, ListView, etc.)
  • Implementarea clasei Notification

Acces la alte activități și servicii care rulează în fundal, multitasking

  • Prezentarea generală a clasei Intent - ce face.
  • Pornirea altor activități. Implementarea metodei startActivity() și onActivityResult().
  • Pornirea și comunicarea serviciilor care rulează în fundal. Discuție și implementare a metodelor clasei Service.
  • Difuzări
  • Fire de execuție și multitasking. Implementarea clasei AsyncTask.
  • Sincronizare. Implementarea blocurilor și metodelor sincronizate.

Serviciu de localizare

  • Informații teoretice de bază despre GPS, WGS84, hărți digitale (GoogleMaps, OpenStreetMap, BingMaps, etc.)
  • Gestionarea evenimentelor GPS. Implementarea metodelor clasei LocationListener.
  • Desenarea de iconițe și obiecte pe hartă.
  • Extragerea coordonatelor la clic pe hartă.

Altele

  • Serviciul de setări stocate pe dispozitiv. Clasa Preferences.
  • Acces la servicii de rețea la distanță. Implementarea claselor HttpPost / HttpGet.
  • Parsarea structurilor de date în XML și JSON. Citirea și scrierea fișierelor pe dispozitiv.
  • SQLite CONTENTMANAGER.
  • Senzori, Camere, OpenGL.

Cerințe

Introducere în Programare în Java (cunoașterea conceptelor de clasă, atribut, metodă, moștenire, interfețe, supraîncărcare, etc.)

 28 Ore

Numărul de participanți


Pret per participant

Mărturii (4)

Cursuri viitoare

Categorii înrudite