Cursuri de pregatire Gândire de Design
Prezentare generală:
Există cinci etape în procesul Design Thinking (DT) (empatie, definirea problemei, ideație, prototip, testare).
Într-o lume din ce în ce mai complexă, ne confruntăm cu probleme care pot necesita abordări speciale. Design Thinking ajută la abordarea problemelor complexe. Stăpânirea design-thinking ajută la abordarea eficientă a problemelor complexe, la o comunicare mai bună, la persuasiune eficientă, la îmbunătățirea rezultatelor de afaceri și la îmbunătățirea comportamentului și performanței organizaționale și personale.
- Cum funcționează DT: se învață de la oameni și de la problemă, se găsesc tipare, se proiectează modelul (model drift), se testează modelul, se evaluează modelul și se face reinginerie.
- Relația dintre DT, inovare și antreprenoriat.
- Metode și instrumente DT: persona, harta părților interesate, harta parcursului clientului, schița serviciului, inovarea modelului de afaceri.
- Aplicarea DT: mentalitatea de proiectare, inovarea disruptivă, abordarea iterativă, tehnica de estimare agilă, gândirea critică, rezolvarea problemelor, munca în echipă, disponibilitatea de a conduce, abilitățile de comunicare, cunoștințele de tehnologie, gândirea prospectivă, competența interculturală și etică, inteligența emoțională, conștiința de sine, abilitățile de negociere, soluționarea conflictelor.
Obiective:
- Înțelegerea fundamentelor și nuanțelor DT
- Explorarea conceptelor, factorilor, teoriilor, tipurilor și modelelor cheie în DT
- Să experimenteze, să experimenteze și să practice DT
Livrare:
Acesta este un curs de formare de 1 zi (4 ore) și constă în:
- prelegeri (40% - prezentarea de teorii, concepte, modele și interacțiuni),
- exerciții de grup (30% - dinamică de grup, jocuri, discuții de grup și exerciții simulate de rezolvare a conflictelor),
- activități individuale (15% - scriere, proiectare și discuții între colegi)
- și altele (15% - videoclipuri, lectură).
Notă: datorită naturii acestui curs există o dimensiune minimă a grupului de 3
Schița de curs
Sesiunea 1: Introducere în Design Thinking (60mins)
Sesiunea 2: Concepte cheie, teorii, tipuri și modele în DT (60mins)
Sesiunea 3: Aplicarea DT în activitatea zilnică (60 min.)
Sesiunea 4: Impactul (60 min.)
Cerințe
Nu sunt necesare cerințe specifice pentru a participa la acest curs.
Cursurile publice necesita 5+ participanti
Cursuri de pregatire Gândire de Design - Rezervare
Cursuri de pregatire Gândire de Design - Solicitare
Gândire de Design - Cerere de consultanta
Cerere de consultanta
Cursuri viitoare
Cursuri înrudite
Soluționare Creativă a Problemei cu Tehnici de Gimnificare (Design Thinking)
14 oreAceastă formare live, condusă de un instructor în România (online sau la fața locului) se adresează participanților de nivel începător până la intermediar care doresc să rezolve provocările de zi cu zi de la locul de muncă prin tehnici de gamificare.
Până la sfârșitul acestei formări, participanții vor fi capabili să:
- Înțeleagă principiile Design Thinking și aplicarea lor la rezolvarea problemelor.
- Să încorporeze tehnici de gamificare pentru a stimula implicarea și inovarea.
- Să dezvolte soluții creative și practice la problemele comune de la locul de muncă.
- Să colaboreze eficient în cadrul echipelor pentru a implementa strategii de rezolvare a problemelor.
- Să aplice abordări iterative pentru a rafina soluțiile prin feedback și experimentare.
Design Thinking: Empatizarea cu clienții interni
7 oreDesign Thinking este o metodologie centrată pe om pentru rezolvarea problemelor prin empatie, definiție, idee, prototipare și testare. Această versiune a cursului pune accent pe etapa de Empatizare, concentrându-se pe conectarea punctelor dure identificate cu nevoile reale ale clientilor interni și aplicarea activităților dinamice și colaborative pentru a transforma înțelegerile în rezultate concrete.
Acest curs dirijat de instrucțiuni, live (online sau on-site) este destinat echipei și liderilor la nivel începător până la intermediar care doresc să aprofundeze abilitățile lor de empatie, să consolideze relațiile cu clienții interni și să traducă punctele dure în oportunități semnificative de îmbunătățire.
La finalul acestui curs, participanții vor putea:
- Aplica tehnici bazate pe empatie pentru a dezvălui și a valida nevoile clienților.
- Traduce punctele dure identificate în nevoi clare și acționabile.
- Sa participe la jocuri de rol și simulări dinamice pentru a practica conversațiile centrate pe client.
- Redefinească declarațiile problemei din perspectiva clienților, în mod colaborativ.
Formatul Cursului
- Lecție interactivă și discuții ghidate.
- Jocuri de rol și exerciții de empatie dinamice, hands-on.
- Ateleier de grup pentru refrămarea colaborativă a problemelor.
Opțiuni de Personalizare a Cursului
- Pentru a solicita o versiune personalizată adaptată la un proces intern specific (de exemplu, achiziții sau alocarea de echipamente), vă rugăm să ne contactați pentru aranjare.
Design Thinking: Empatizare și Definire pentru Clientii Interni
7 oreDesign Thinking este o metodologie centrată pe om pentru rezolvarea problemelor prin empatie, definire, generare de idei, prototipare și testare. Concentrarea asupra primelor două etape — Empatizează și Definește — ajută echipele să înțeleagă mai bine clienții interni și să definesc problemele corecte de rezolvat.
Această instruire condusă de un formator (online sau la sediu) este adresată echipei și liderilor de nivel începător până la intermediar, care doresc să consolideze legătura cu clienții interni, să reducă rezistența față de schimbare și să îmbunătățească eficiența operativă prin metode practice și colaborative.
La finalul acestei instruirile, participanții vor putea:
- Utiliza tehnici de ascultare activă și interviu pentru a colecta informații semnificative despre clienții interni.
- Crea hărți de empatie și să captureze nevoile și punctele dure ale utilizatorilor.
- Distinge problemele reale la rădăcină de cele percepute folosind unelte precum „5 Whys” și arbori de probleme.
- Drafta afirmații clare, acționabile (POVs) ale problemelor care să ghideze munca de soluționare.
Formatul Cursului
- Predare interactivă și discuție.
- Esercitiere practică, exerciții practice și roluri simulate.
- Ateignerile grupale și sesiunile de feedback în plenar.
Opțiuni de Personalizare a Cursului
- Pentru a solicita o versiune personalizată adaptată unui proces intern specific (de exemplu, achiziții sau provizionarea echipamentelor), vă rugăm să ne contactați pentru a organiza aceasta.
Atelier de Design Thinking pentru Dezvoltatori de Software
14 oreÎn acest atelier instruit de un instructor (online sau la fața locului), participanții vor învăța cum să aplice cele cinci etape ale Design Thinking pentru a înțelege mai bine problemele întâmpinate de utilizatorii finali ai unui produs sau serviciu, și apoi să dezvolte cea mai bună abordare pentru rezolvarea lor.
La sfârșitul acestei instruire, participanții vor putea:
- Utiliza strategii creative pentru a potrivi nevoile clienților cu soluții tehnologic realizabile.
- Formulează o strategie pentru creșterea valorii aduse clientului și îmbunătățirea ofertelor de produs și servicii.
Design Thinking: Metodologii de Innovare
24 oreAceastă formare live, cu instructor, în România (online sau la fața locului) se adresează profesioniștilor de nivel începător până la mediu care doresc să înțeleagă și să aplice metodologiile Design Thinking pentru a stimula inovarea și a îmbunătăți soluțiile de afaceri.
Până la sfârșitul acestei formări, participanții vor fi capabili să:
- Înțeleagă principiile de bază ale Design Thinking și rolul său în inovare.
- Să aplice cele cinci faze ale Design Thinking la rezolvarea problemelor.
- Să utilizeze tehnici și instrumente de ideare pentru a stimula creativitatea.
- Să pună în aplicare strategiile Design Thinking pentru a îmbunătăți procesele și a spori eficiența.
Lideraj Inovator prin Design Thinking
14 oreAcest training live, condus de un instructor în România (online sau la fața locului) se adresează liderilor de nivel începător și profesioniștilor din domeniul resurselor umane care doresc să învețe și să aplice Design Thinking metodologii pentru a promova inovarea, a spori capacitățile de rezolvare a problemelor și a implica echipele în mod eficient.
Până la sfârșitul acestei formări, participanții vor fi capabili să:
- Doteze participanții cu instrumente și metodologii pentru a stimula inovarea și implicarea echipelor.
- Să dezvolte abilități de cartografiere a empatiei, ideație și prototipare pentru rezolvarea provocărilor complexe.
- Să aplice principiile Design Thinking la scenarii de leadership și resurse umane.
- Să promoveze o cultură a inovării în cadrul echipelor tehnice.