Schița de curs

Introducere și starea actuală a ARToolKit

  • Istoria și evoluția către artoolkitX, menținerea open-source
  • Urmărirea bazată pe marker versus urmărirea cu caracteristici naturale, suport pentru markeri cu cod de bare
  • Platforme suportate (Android, iOS, desktop) și integrări cu pluginuri (Unity, OpenSceneGraph)

Configurarea Mediului de Lucru

  • Instalarea artoolkitX, SDK-uri pentru platformele mobile
  • Configurarea integralei cu Unity sau OpenSceneGraph
  • Setarea permisiunilor pentru camera, GPS, bussola și accesul la fișiere

Markeri, Calibrare și Urmărirea Caracteristicilor Naturale

  • Crearea și utilizarea markerilor pătrat și markerilor cu cod de bare
  • Urmărirea caracteristicilor naturale (NFT): principii și fluxuri de lucru
  • Calibrarea camerei, corectarea distorsiunii, suport pentru camere stereo

Suprapunerea Conținutului Virtual și Redarea acestuia

  • Suprapunerea conținutului 2D și 3D peste fluxul live al camerei
  • Iluminat, occludere și elemente de bază ale shader-urilor pentru o redare realistă
  • Considerații de performanță pe mobile: optimizarea ratelor de cadre și a utilizării memoriei

Integrarea Senzorilor și Intrările Externe

  • Utilizarea datelor GPS și bussola pentru a orienta conținutul AR în raport cu lumea reală
  • Accesarea proprietăților camerei, recunoașterea lungimii focale și calibrarea senzorului
  • Integrarea cu OpenCV pentru preprocesarea imaginilor și îmbunătățiri (de exemplu filtrare, stabilizare)

Utilizarea Motorurilor Externe (Unity / OpenSceneGraph)

  • Configurarea unui proiect în Unity cu plugin-ul ARToolKit
  • Sincronizarea datelor de urmărire a markerilor/NFT ale ARToolKit cu scenele Unity
  • Utilizarea OpenSceneGraph pentru redare avansată sau conținut 3D bazat pe GPU

Depanarea, Performanța și Distribuirea Aplicațiilor

  • Probleme comune: iluminat, eșec de detectare a markerului, întârzieri
  • Optimizarea pentru mobile: dimensiunile texturilor, procesarea pe mai multe thread-uri, utilizarea memoriei
  • Embalajul pentru Android / iOS, testarea pe dispozitive reale, instrumentele de depanare

Rezumat și următoarele pași

Cerințe

  • Experiență în programare în orice limbaj de programare
  • Înțelegere basică a conceptelor grafice 3D sau ale renderezii
  • Familiarizare cu configurarea mediului de dezvoltare mobilă

Audiență

  • Dezvoltatori mobile și AR
  • Ingineri de computer vision
  • Dezvoltatori de media interactivă
 7 ore

Numărul de participanți


Pret per participant

Mărturii (5)

Cursuri viitoare

Categorii înrudite