Schița de curs
Comunicare și cooperare
- Comunicarea – ce înseamnă stilul de comunicare și pentru ce este important în o comunicare efectivă a obiectivelor, motivării și interacțiunii cu echipa și colaboratori
- Elementele unei comunicări eficiente
- Comunicarea eficientă – instrumente și tehnici
Directorul contemporan – modele de cooperare cu echipa și auto-organizare a echipei
- dacă oamenilor “le place să doar”, atunci întreaga echipă are şanse mari de a funcţiona bine
- "dorința" de a lua decizii independente
- să căutăm același obiectiv
- să îi facem pe oameni să doresc unul, iar să poată celălalt
- sprijinirea organizării auto-eficiente ale echipei ca sistem
- învățăm prin experienţe
Comunicare - baze:
- regulile comunicării eficiente,
- stil de lidership și reacții,
- comunicarea proactivă
- bariere și perturbații,
- feedback
- instrumente și tehnici ale unei comunicări eficiente.
Roluri și stile de comunicare:
- diagnosticarea și identificarea rolurilor preferate și stilurilor de comunicare
- comunicarea eficientă între roluri și stile de comunicare,
- culorile în comunicare – baza pentru o cooperare efectivă
Conflicte:
- probleme și conflicte – caracteristici și posibile cauze,
- "Spirala conflictului",
- rezolvarea eficientă a problemelor și conflictelor
Comunicare cu mediul:
- procesul de comunicare,
- plan de comunicare,
- gestionarea informației,
- comunicare cu mediul,
- Parteneriate și cooperare în organizație - model SRMM®
Nivele ale modelului de maduritate - Spontaneitate (Ad hoc)
- Proceduri (Procedural)
- Relațional (Relational)
- Cooperare integrată (Integrated)
- Prevedere și predicție (Predictive)
- Cu cine cooperăm?
- Identificarea partenerilor
- Mapează interacțiunile cu partenerii
- Planuri de îmbunătățire
Rezumat - practici bune și rele în comunicare și management al echipei
Cerințe
Antrenamentul este conceput ca fiind interactiv, cu participarea participantilor depășind 80% din timp. Fiecare sesiune urmează o dinamică similară: exerciții de deschidere pentru noi abilități (creându-se conștientizare), un scurt curs despre tehnici (cunoaștere), exerciții cu noi strategii și tehnici (abilitate). La finalul fiecărei sesiuni, participantii primesc materiale suplimentare privind sesiunea trecută. Materialele practice sunt însumate prin scurte prelegeri care oferă fundamentarea teoretică și explică mecanismele psihologice de bază pe care le încercă participantii în timpul muncii la antrenament.
Mărturii (5)
A fost plăcut să învățăm mai multe despre IQ
Itzel Hernandez Diaz
Curs - Emotional Intelligence (EQ)
Tradus de catre o masina
Mi-a plăcut că am dobândit mai multe cunoștințe despre acest subiect, care este unul foarte sensibil.
Razvan M.
Curs - Mental Health Facilitator ASAP
Tradus de catre o masina
Echilibrul dintre partea teoretică și exerciții.
Andreea Sandu - Orange Services
Curs - Strategic Thinking & Managers development
Tradus de catre o masina
Schimb de experiență
Eugeniu
Curs - Stress Management Workshop
Tradus de catre o masina
Mi-a plăcut implicarea trainerului și modul în care energia ei a implicat și participanții, trainingul a fost interesant, cu multe fapte și exemple practice de susținere, exerciții practice. A fost minunat!
Jelizaveta (Liza) - ASSTRA Forwarding AG
Curs - Stress Management and Prevention
Tradus de catre o masina