Schița de curs

Crearea și configurarea fișierului EAP

  • Crearea și salvarea unui fișier de proiect Enterprise Architect
  • Tipuri de vizualizări
  • Interfața programului: meniuri, bare de instrumente, Toolbox, browser de proiect și alte ferestre
  • Conectarea și ascunderea ferestrelor

Lucrul cu un model, o diagramă

  • Modele predefinite
  • Pachete (vizualizări) și diagrame
  • Adăugarea de elemente la model și diagramă
  • Diferite modalități de eliminare a elementelor și consecințele acestora
  • Salvarea diagramelor

Cerințe Management

  • Metode de colectare a cerințelor
  • Categorii de cerințe FURPS
  • Diagrama cerințelor
  • Relații între cerințe
    • agregare
    • dependență
  • Cum să îmbunătățiți aspectul unei diagrame?
    • aspectul diagramei
    • cerințe privind starea culorilor
    • activarea / dezactivarea numelor de pachete
  • Crearea și gestionarea unei relații matriceale
  • Documentarea cerințelor
    • HTML pagini
    • versiune tipărită
  • Gestionarea avansată a cerințelor
    • tipuri personalizate de cerințe
    • starea cerințelor personalizate
    • urmărirea cerințelor
    • documentarea cerințelor

Business modelarea proceselor, arhitectură

  • Diagrama activităților
  • Activități compuse
  • Fluxuri de control, fluxuri de obiecte
  • Gestionarea excepțiilor, flux de întrerupere
  • Partiții
  • Fluxuri concurente și luarea deciziilor
  • Cum să îmbunătățiți aspectul unei diagrame?
    • diferite niveluri de detaliu
    • reducerea cantității de detalii
    • complexitatea procesului
  • Diagrame de componente și de desfășurare
  • Arhitectura inițială a sistemului - logică și fizică
    • componente imbricate
    • delegare și asamblare
    • port
    • interfață
    • căi de comunicare
  • Implementarea non-standard a stereotipurilor în diagrame (OPȚIONAL)
    • biblioteca grafică de stereotipuri
    • adăugarea bibliotecii la proiect
    • stereotipuri grafice personalizate

Use Cases și documentația lor

  • Modelarea cerințelor funcționale
  • Domeniul de aplicare al sistemului
  • Actorii și relațiile dintre aceștia
    • Identificarea cazurilor de utilizare
    • Asocierea "actor - caz de utilizare" și proprietățile sale
    • Relația dintre cazurile de utilizare: includere, extindere, generalizare
  • Numerotarea automată
  • Use Case scenarii și diagrame de activități generate pe baza acestora
  • Documentation generare
  • Modele de documente

Model analitic

  • Diagrama de clasă la nivelul modelului de domeniu
    • clasă, metodă, atribut, clasă abstractă, interfață
    • asociere și caracteristicile acesteia
    • alte relații: agregare, compoziție, generalizare, dependență, clasă de asociere
    • identificarea clasei
  • Diagrama de secvență
    • tipuri de mesaje: asincrone, sincrone, retur
    • stereotipuri: Frontieră, Control și Entitate

Model static

  • Diagrama de clasă la nivel de proiectare
  • Generarea codului sursă și inginerie inversă (OPȚIONAL)
    • generarea codului sursă din diagramă
    • generarea diagramei din codul sursă
    • sincronizarea codului sursă și a diagramei
  • Diagrame de obiecte

Model dinamic

  • Verificarea modelului static
    • clarificarea semnăturilor metodelor
    • verificarea diagramei de clase
  • modelarea dinamică la nivel de apeluri de metode (diagrama de secvențe) pe baza cazurilor de utilizare și a modelului de analiză statică
  • Cum să îmbunătățiți aspectul unei diagrame?
    • reducerea numărului de scenarii modelate
    • reducerea numărului de linii de viață
    • evitarea blocurilor complexe imbricate
    • ascunderea detaliilor
  • Diagrama mașinii de stat (OPȚIONAL)
    • stări și sub-stări
    • tranziții între stări - declanșator, condiție și acțiune
    • acțiuni interne (intrare, realizare, ieșire)

Modele și profiluri (OPȚIONAL)

  • "Modele "Gang of Four
  • Modele definite în cadrul proiectului
  • Modele de utilizator
  • Importul profilurilor din fișiere XML

MDA, cod sursă (OPȚIONAL)

  • Transformarea diagramei de clasă în schema bazei de date
  • Generarea de scripturi SQL pe baza diagramei de clase
  • Generarea codului sursă - opțiuni disponibile

Grup de lucru

  • Enterprise Architect versiunea pachetului
  • Diferențe în versiunile proiectului, documentației
  • Utilizarea unui depozit pentru stocarea modelului
  • Collaboration instrumente

Cerințe

Competențe de modelare în UML.

 21 ore

Numărul de participanți


Pret per participant

Mărturii (1)

Upcoming Courses

Categorii înrudite