Schița de curs

Crearea și configurarea fișierului EAP

  • Crearea și salvarea unui fișier de proiect Enterprise Architect
  • Tipuri de vizualizări
  • Interfața programului: meniuri, bare de instrumente, Toolbox, Project Browser și alte ferestre
  • Andocarea și ascunderea ferestrelor

Lucrul cu un model, diagramă

  • Modele predefinite
  • Pachete (vizualizări) și diagrame
  • Adăugarea elementelor în model și diagramă
  • Diferite modalități de eliminare a elementelor și consecințele acestora
  • Salvarea diagramelor

Gestionarea cerințelor

  • Metode de colectare a cerințelor
  • Categorii de cerințe FURPS
  • Diagrama de cerințe
  • Relații între cerințe
    • agregare
    • dependență
  • Cum să îmbunătățim aspectul unei diagrame?
    • aranjarea diagramei
    • colorarea stării cerințelor
    • activarea/dezactivarea numelor pachetelor
  • Crearea și gestionarea unei matrici de relații
  • Documentarea cerințelor
    • pagini HTML
    • versiune imprimabilă
  • Gestionarea avansată a cerințelor
    • tipuri personalizate de cerințe
    • stări personalizate ale cerințelor
    • urmărirea cerințelor
    • documentarea cerințelor

Modelarea proceselor de afaceri, arhitectură

  • Diagrama de activități
  • Activități compuse
  • Fluxuri de control, fluxuri de obiecte
  • Gestionarea excepțiilor, întreruperea fluxului
  • Partiții
  • Fluxuri concurente și luarea deciziilor
  • Cum să îmbunătățim aspectul unei diagrame?
    • diferite niveluri de detaliu
    • reducerea cantității de detalii
    • complexitatea procesului
  • Diagrame de componente și de implementare
  • Arhitectura inițială a sistemului - logică și fizică
    • componente imbricate
    • delegare și asamblare
    • port
    • interfață
    • căi de comunicare
  • Implementarea nestandard a stereotipurilor în diagrame (OPȚIONAL)
    • biblioteca grafică de stereotipuri
    • adăugarea bibliotecii în proiect
    • stereotipuri grafice personalizate

Cazuri de utilizare și documentarea lor

  • Modelarea cerințelor funcționale
  • Domeniul de aplicare al sistemului
  • Actori și relațiile dintre ei
    • Identificarea cazurilor de utilizare
    • Asocierea "actor - caz de utilizare" și proprietățile sale
    • Relații între cazuri de utilizare: include, extinde, generalizare
  • Numerotare automată
  • Scenarii de cazuri de utilizare și diagrame de activități generate pe baza acestora
  • Generarea documentației
  • Șabloane de documente

Model analitic

  • Diagrama de clase la nivelul modelului de domeniu
    • clasă, metodă, atribut, clasă abstractă, interfață
    • asociere și caracteristicile sale
    • alte relații: agregare, compoziție, generalizare, dependență, clasă de asociere
    • identificarea claselor
  • Diagrama de secvență
    • tipuri de mesaje: asincrone, sincrone, return
    • stereotipuri: Boundary, Control și Entity

Model static

  • Diagrama de clase la nivel de proiectare
  • Generarea codului sursă și inginerie inversă (OPȚIONAL)
    • generarea codului sursă din diagramă
    • generarea diagramei din codul sursă
    • sincronizarea codului sursă și a diagramei
  • Diagrame de obiecte

Model dinamic

  • Verificarea modelului static
    • clarificarea semnăturilor metodelor
    • verificarea diagramei de clase
  • Modelarea dinamică la nivelul apelurilor de metodă (diagrama de secvență) pe baza cazurilor de utilizare și a modelului de analiză statică
  • Cum să îmbunătățim aspectul unei diagrame?
    • reducerea numărului de scenarii modelate
    • reducerea numărului de linii de viață
    • evitarea blocurilor imbricate complexe
    • ascunderea detaliilor
  • Diagrama de mașină de stări (OPȚIONAL)
    • stări și sub-stări
    • tranziții între stări - trigger, condiție și acțiune
    • acțiuni interne (intrare, execuție, ieșire)

Modele și profile (OPȚIONAL)

  • Modele "Gang of Four"
  • Modele definite în proiect
  • Modele de utilizator
  • Importarea profilelor din fișiere XML

MDA, cod sursă (OPȚIONAL)

  • Transformarea diagramei de clase în schema bazei de date
  • Generarea scriptului SQL pe baza diagramei de clase
  • Generarea codului sursă - opțiuni disponibile

Lucru în echipă

  • Versionarea pachetelor Enterprise Architect
  • Diferențe în versiunile proiectului, documentație
  • Utilizarea unui depozit pentru stocarea modelului
  • Instrumente de colaborare

Cerințe

Abilități de modelare în UML.

 21 Ore

Numărul de participanți


Pret per participant

Mărturii (1)

Cursuri viitoare

Categorii înrudite