Schița de curs

Introducere în Maparea Lansării Valoare (VSM)

  • Principii ale Lean și rolul VSM-ului
  • Termeni cheie: adăugarea valoare, activități non-valoare, timp takt, timp de așteptare, eficiența ciclului procesului
  • Prezentare generală a simbolurilor VSM și convențiile grafice

Determinarea și selectarea Lansării Valoare

  • Alegerea produsului, componentei sau familiei de produse pentru mapare
  • Definirea limitelor procesului și a interesatilor
  • Colecționarea datelor de performanță inițială și a metricilor

Maparea stării actuale

  • Parcurgerea procesului: tehnici de colectare a datelor și metode de observație
  • Documentarea pașilor procesului, fluxurilor, punctelor de inventar și fluxurilor informației
  • Calculul timpurilor procesului: timp ciclu, schimbări, funcționare și așteptare

Identificarea și cuantificarea MUDAS-urilor

  • Clasificarea celor șapte deșeuri și alte forme de activități non-valoare
  • Tehnici pentru cuantificarea impactului deșeurilor asupra timpului de așteptare și costului
  • Metode de prioritizare pentru țintirea MUDAS-urilor cu impact ridicat

Proiectarea stării viitoare

  • Principii pentru flux îmbunătățit: sisteme pull, alinierea takt și încărcarea nivelată
  • Recalculul timpurilor și a performanței previste după îmbunătățiri
  • Visualizarea hărților stării viitoare și a țintelor de performanță cheie

Prelucrarea planului de acțiune și hartii implementării

  • Traducerea schimbărilor stării viitoare în evenimente concete Kaizen și proiecte
  • Definirea proprietarilor, termenilor limită, KPI-urilor și metodelor de verificare
  • Gestionarea schimbărilor și menținerea îmbunătățirilor

Validare, măsurare și îmbunătățire continuă

  • Setarea tablourilor de bord pentru monitorizare și rutinele de măsurare
  • Cum se rulează implementările pilot și se capturează lecțiile învățate
  • Inchiderea buclei: cicluri iterative VSM și refinarea continuă

Rezumat și următoarele pași

Cerințe

  • O înțelegere a conceptelor de bază ale proceselor și fluxurilor de lucru
  • Experiență în muncirea cu procesele operaționale sau administrative
  • Cunoștințe despre metricile de performanță, cum ar fi timpul ciclic și timpul de așteptare (lead time)

Public țintă

  • Pentru practicenți în îmbunătățirea proceselor
  • Pentru manageri operaționali și lideri de echipă
  • Pentru membrii echipei de îmbunătățiri continue / Lean
 14 ore

Numărul de participanți


Pret per participant

Mărturii (5)

Cursuri viitoare

Categorii înrudite