Schița de curs

Introducere în problemele de comunicare

  • procesul de comunicare și etapele sale
  • importanța comunicării verbale și non-verbale
  • tehnici și instrumente pentru o comunicare eficientă

principiile unei comunicări eficiente ca element esențial pentru o comunicare eficientă într-o organizație

  • autoanaliză a propriului stil de comunicare
  • greșeli de comunicare
  • bariere în comunicare
  • etapele creării contactului interpersonal
  • comunicarea directă versus comunicarea prin telefon

comunicarea într-o organizație

  • rețele de comunicare în organizație
  • modele de flux de informații și optimizarea acestora
  • sarcini și instrumente de comunicare internă

Conversația eficientă

  • conturarea propriei imagini în rolul de emițător și receptor al unui mesaj
  • factori care influențează calitatea contactelor profesionale între angajați
  • ascultarea activă ca instrument de comunicare eficientă
  • factori care împiedică ascultarea și înțelegerea
  • arta de a pune întrebări
  • mecanisme și tehnici psihologice de exercitare a influenței

a fi împăcat cu sine însuși și a avea relații bune cu ceilalți - conceptul de comportament asertiv

  • conceptul de asertivitate
  • propriile drepturi
  • când vă decideți să fiți asertiv
  • tipuri de comportament: agresiv, supus, asertiv
  • construirea mesajelor "eu" ca bază pentru exprimarea asertivă a opiniilor, judecăților și emoțiilor
  • de ce ne este teamă să spunem nu - ce ne reține?
  • stima de sine rezultată în urma unui tratament asertiv al propriei persoane

ce înseamnă să te respecți pe tine și pe tine însuți - ce se întâmplă când suntem de acord sau când spunem nu

  • capacitatea de a spune nu și de a accepta un refuz
  • capacitatea de a argumenta
  • apărarea împotriva manipulării
  • acceptarea evaluărilor negative și pozitive, reacția la formele de critică
  • oferirea de feedback constructiv

Conflict, dezacord sau ceartă? Definiția termenului de conflict

  • ce este conflictul - esența și tipurile de conflict
  • tipuri de conflicte în funcție de participanți
  • când conflictul interpersonal devine conflict intrapersonal - teoria lui Kurt Lewin

De unde provine conflictul? Adică, principalele surse de conflicte

  • fiecare trage în propria direcție - diferențe de obiective
  • al meu este întotdeauna mai bun - diferențe de valori sau de opinii
  • cine este cine - ambiguitate organizațională

Diavolul nu este atât de teribil - sau conflictul este întotdeauna un obstacol? Conflicte funcționale și disfuncționale

  • este orice conflict distructiv pentru echipă?
  • când se construiește conflictul?
  • de ce depinde puterea constructivă sau distructivă a conflictului?

Atunci când privim același lucru vedem ceva diferit, și anume distorsiunile de percepție care apar în conflict

  • importanța atitudinilor personale și a motivației în conflict
  • ce ne împiedică și ce ne ajută să vedem esența conflictului
  • cum să ne punem în pielea altora - să privim conflictul prin ochii altora

Cine ești și cine poți fi - Stiluri comportamentale în gestionarea conflictelor

  • nimic nu este la fel - tipuri de comportament în situații de conflict
  • panaceu ????? Există un comportament corect în fiecare conflict?
  • când încăpățânarea învinge - consecințele aplicării rigide a anumitor stiluri

Despre conflictul care ajută și dezvoltă - utilizarea asertivă și de dezvoltare a conflictului în munca în echipă

  • abilități asertive utile în rezolvarea conflictelor
  • cum să transformi plumbul în aur - cum să faci ca conflictul să funcționeze pozitiv într-o echipă?

cum să nu te îneci în conflict? - strategii utilizate în situații de conflict

  • Eu câștig - Tu pierzi
  • tu câștigi - eu pierd
  • nu există niciun învins - transformarea conflictului în cooperare

Lucrul cu emoțiile în conflict, adică cum să faci față unei situații dificile

  • Un vulcan plin de lavă - sau emoțiile care pot prelua controlul asupra noastră
  • introducere în antrenamentul antistres
  • metode de relaxare și concentrare

Nu doar căile obișnuite - principii creative de rezolvare a conflictelor

  • în câte moduri se poate găsi o soluție la un conflict?
  • există un mijloc de aur pentru a găsi un acord?
  • modalități optime de rezolvare a conflictelor într-o companie

Cerințe

Scopul formării va fi de a revizui și de a îmbunătăți competențele necesare pentru a atinge obiectivele de afaceri, atât în ceea ce privește munca individuală, cât și cea în echipă.

 14 ore

Numărul de participanți


Pret per participant

Mărturii (2)

Upcoming Courses