Schița de curs
Introducere în problemele de comunicare
- procesul de comunicare și etapele sale
- importanța comunicării verbale și non-verbale
- tehnici și instrumente pentru o comunicare eficientă
principiile unei comunicări eficiente ca element esențial pentru o comunicare eficientă într-o organizație
- autoanaliză a propriului stil de comunicare
- greșeli de comunicare
- bariere în comunicare
- etapele creării contactului interpersonal
- comunicarea directă versus comunicarea prin telefon
comunicarea într-o organizație
- rețele de comunicare în organizație
- modele de flux de informații și optimizarea acestora
- sarcini și instrumente de comunicare internă
Conversația eficientă
- conturarea propriei imagini în rolul de emițător și receptor al unui mesaj
- factori care influențează calitatea contactelor profesionale între angajați
- ascultarea activă ca instrument de comunicare eficientă
- factori care împiedică ascultarea și înțelegerea
- arta de a pune întrebări
- mecanisme și tehnici psihologice de exercitare a influenței
a fi împăcat cu sine însuși și a avea relații bune cu ceilalți - conceptul de comportament asertiv
- conceptul de asertivitate
- propriile drepturi
- când vă decideți să fiți asertiv
- tipuri de comportament: agresiv, supus, asertiv
- construirea mesajelor "eu" ca bază pentru exprimarea asertivă a opiniilor, judecăților și emoțiilor
- de ce ne este teamă să spunem nu - ce ne reține?
- stima de sine rezultată în urma unui tratament asertiv al propriei persoane
ce înseamnă să te respecți pe tine și pe tine însuți - ce se întâmplă când suntem de acord sau când spunem nu
- capacitatea de a spune nu și de a accepta un refuz
- capacitatea de a argumenta
- apărarea împotriva manipulării
- acceptarea evaluărilor negative și pozitive, reacția la formele de critică
- oferirea de feedback constructiv
Conflict, dezacord sau ceartă? Definiția termenului de conflict
- ce este conflictul - esența și tipurile de conflict
- tipuri de conflicte în funcție de participanți
- când conflictul interpersonal devine conflict intrapersonal - teoria lui Kurt Lewin
De unde provine conflictul? Adică, principalele surse de conflicte
- fiecare trage în propria direcție - diferențe de obiective
- al meu este întotdeauna mai bun - diferențe de valori sau de opinii
- cine este cine - ambiguitate organizațională
Diavolul nu este atât de teribil - sau conflictul este întotdeauna un obstacol? Conflicte funcționale și disfuncționale
- este orice conflict distructiv pentru echipă?
- când se construiește conflictul?
- de ce depinde puterea constructivă sau distructivă a conflictului?
Atunci când privim același lucru vedem ceva diferit, și anume distorsiunile de percepție care apar în conflict
- importanța atitudinilor personale și a motivației în conflict
- ce ne împiedică și ce ne ajută să vedem esența conflictului
- cum să ne punem în pielea altora - să privim conflictul prin ochii altora
Cine ești și cine poți fi - Stiluri comportamentale în gestionarea conflictelor
- nimic nu este la fel - tipuri de comportament în situații de conflict
- panaceu ????? Există un comportament corect în fiecare conflict?
- când încăpățânarea învinge - consecințele aplicării rigide a anumitor stiluri
Despre conflictul care ajută și dezvoltă - utilizarea asertivă și de dezvoltare a conflictului în munca în echipă
- abilități asertive utile în rezolvarea conflictelor
- cum să transformi plumbul în aur - cum să faci ca conflictul să funcționeze pozitiv într-o echipă?
cum să nu te îneci în conflict? - strategii utilizate în situații de conflict
- Eu câștig - Tu pierzi
- tu câștigi - eu pierd
- nu există niciun învins - transformarea conflictului în cooperare
Lucrul cu emoțiile în conflict, adică cum să faci față unei situații dificile
- Un vulcan plin de lavă - sau emoțiile care pot prelua controlul asupra noastră
- introducere în antrenamentul antistres
- metode de relaxare și concentrare
Nu doar căile obișnuite - principii creative de rezolvare a conflictelor
- în câte moduri se poate găsi o soluție la un conflict?
- există un mijloc de aur pentru a găsi un acord?
- modalități optime de rezolvare a conflictelor într-o companie
Cerințe
Scopul formării va fi de a revizui și de a îmbunătăți competențele necesare pentru a atinge obiectivele de afaceri, atât în ceea ce privește munca individuală, cât și cea în echipă.
Mărturii (2)
Flexibilitatea formatorului de a ajusta subiectele în funcție de profilul meu.
Carlos - Magotteaux International SA
Curs - Efektywna komunikacja interpersonalna i rozwiązywanie konfliktów
Tradus de catre o masina
Îmi place foarte mult atitudinea și umorul antrenorului.
zherald ametlli - SPOC S.A.
Curs - Efektywna komunikacja interpersonalna i rozwiązywanie konfliktów
Tradus de catre o masina