Schița de curs

Introducere în comunicare

  • procesul de comunicare și etapele sale
  • importanța comunicării verbale și nonverbale
  • tehnici și instrumente pentru o comunicare eficientă

principiile comunicării eficiente ca element esențial în contactele eficiente în organizația dumneavoastră

  • propria autoanaliză a stilului de comunicare
  • erorile de comunicare
  • bariere în comunicare
  • etapele de dezvoltare a contactului interpersonal
  • comunicarea directă și comunicarea telefonică

Comunicarea în organizații

  • comunicarea în rețea într-o organizație
  • modele de flux de informații și optimizarea acestora
  • sarcini și instrumente de comunicare internă

Conversații eficiente

  • dezvoltarea imaginii de sine ca emițător și receptor al unui mesaj
  • factorii care afectează calitatea contactelor profesionale între angajați
  • ascultarea activă ca instrument pentru o comunicare eficientă
  • factori de confuzie auzul și înțelegerea vorbirii
  • arta de a pune întrebări
  • mecanisme și tehnici psihologice de influențare

etapele de constituire a echipei și impactul acestora asupra cooperării

  • etapele de dezvoltare a echipei: principiile de funcționare și pericolele pe fiecare dintre ele
  • modul de lucru pe fiecare dintre ele
  • rolurile în echipă și identificarea acestora

conflictul și competiția în cadrul grupului ca cea mai mare amenințare la adresa cooperării

  • surse ale tipurilor de conflicte
  • strategii de abordare a conflictelor
  • concurența în cadrul grupului: argumente pro și contra

Surse ale tipurilor de conflicte

În armonie unii cu alții și relații bune cu ceilalți - conceptul de comportament asertiv

  • conceptul de asertivitate
  • propriile drepturi
  • când vă decideți să fiți asertiv
  • tipuri de comportament: comportament agresiv, supus, asertiv
  • construirea mesajelor "eu" ca bază pentru o exprimare asertivă a opiniilor, judecăților și emoțiilor
  • de ce ne este teamă să spunem "nu" - ce ne oprește
  • tratamentul autoasertiv care emană de la sine însuși

ce înseamnă să te respectăm pe tine și pe celălalt - ce se întâmplă dacă suntem de acord sau refuzăm

  • capacitatea de a nega și de a refuza admiterea
  • capacitatea de a argumenta
  • manipulare
  • acceptarea răspunsurilor negative și pozitive la formele de critică
  • oferirea de feedback constructiv
 14 ore

Numărul de participanți


Pret per participant

Mărturii (2)

Upcoming Courses

Categorii înrudite